wtorek, 14 lutego 2023

"Poszukiwany ukochany" Beth O'Leary

Seria wydawnicza: Mała Czarna
Wydawnictwo Albatros
Liczba stron: 384
Rok wydania: 2023

Gatunek: powieść obyczajowo-romantyczna

Motywy: walentynki, miłość, sekrety, przyjaźń, poszukiwanie szczęścia, emocjonalna trauma

 

„Poszukiwany ukochany” to już czwarta powieść Beath O’Leary wydana nakładem wydawnictwa Albatros. Książka ukazała się w ramach serii Mała Czarna, w której publikowane są nietuzinkowe, inteligentne, czasem zabawne, a czasem zaprawione nutą smutku powieści obyczajowo-romantyczne.

Najnowsza książka Beth O’Leary to zaskakująca, momentami mocno gorzka historia o miłości. To opowieść o trzech wyjątkowych  kobietach i jednym, nieuchwytnym, pełnym tajemnic mężczyźnie. Czytelnik śledzi tę skomplikowaną historię miłosną z perspektywy głównych bohaterek – odnoszącej sukcesy trenerki osobistej Siobhan, chirurga drzew Mirandy i sprzedawczyni w sklepie charytatywnym Jane. Każda z tych kobiet jest inna, każdą dręczą inne problemy i lęki, każda ma inne aspiracje. Choć bohaterki tego nie wiedzą, ich historie splatają się ze sobą za sprawą postaci Josepha Cartera.

Joseph jest wielką niewiadomą tej powieści. Pisarka bardzo wolno odkrywa sekrety tego tajemniczego mężczyzny, który co rusz pojawia się i znika w życiach swoich partnerek. Przyznam, że początkowo żywiłam do tego bohatera ogromną niechęć, byłam przekonana, że doskonale wiem, kim jest Carter i jakie zakończenie na niego czeka – jak się okazało, diabelnie się pomyliłam i właśnie to, że byłam tak pewna siebie, a autorce udało się mnie tak bardzo wywieść w pole jest według mnie najmocniejszym punktem tego utworu. Uwielbiam być zaskakiwana przez pisarzy i pisarki - nic nie sprawia mi większej radości podczas lektury niż solidny, totalnie nieprzewidywalny zwrot akcji.

Beth O’Leary napisała naprawdę niesamowitą powieść, której zakończenie dosłownie wbiło mnie w fotel i wzruszyło do łez. Brak mi słów, by w pełni opisać, co pisarka ze mną zrobiła, kiedy już dotarłam do finału historii o losach Siobhan, Mirandy, Jane i ich pełnego tajemnic chłopaka - zakończenie zafundowało mi szalony, emocjonalny rollercoaster.

„Poszukiwany ukochany” to piękna, romantyczna, ale momentami również bolesna historia o uczuciach. To historia o poszukiwaniu prawdziwej miłości, ale nie tylko. To opowieść o przyjaźni i rodzinie, walce ze swoimi słabościami, o mierzeniu się z problemami i bolesnym procesie leczenia emocjonalnych ran, to historia o poszukiwaniu szczęścia i o drugich szansach.

Beth O’Leary po raz kolejny mnie oczarowała! Jeśli jesteście fanami niesztampowych, poruszających powieści obyczajowo-romantycznych, koniecznie sięgnijcie po „Poszukiwanego ukochanego” oraz inne tytułu autorstwa tej utalentowanej brytyjskiej pisarki.

Współpraca barterowa z wydawnictwem Albatros

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz