piątek, 6 stycznia 2023

"Siedmiu mężów Evelyn Hugo" Taylor Jenkins Reid

Wydawnictwo: Czwarta strona
Liczba stron: 535
Rok wydania: 2019

Gatunek: Powieść obyczajowo-romantyczna queer

Motywy: ciemna strona Hollywood, budowanie kariery aktorskiej, wykorzystywanie ludzi do osiągnięcia własnych celów, sekrety, zakłamanie, przemoc, seks dla korzyści, zakazana miłość, silna postać kobieca, reprezentacja LGBTQ+


„Siedmiu mężów Evelyn Hugo” okazało się dla mnie lekturą z kategorii absolutnie nieodkładalnych. Już dawno nie zrezygnowałam ze snu na rzecz dokończenia jakiejś książki, ale od tej historii nie mogłam oderwać.

Powieść Taylor Jenkins Reid to porywająca opowieść o bezkompromisowej, ambitnej Evelyn Hugo - kultowej aktorce kubańskiego pochodzenia, która przebojem wdarła się do Hollywood. Pisarka snuje wyrazistą, pełną skandali historię nastolatki, a następnie dorosłej kobiety, gotowej na wszystko, by wyrwać się spod opieki przemocowego ojca, zaczepić się w przemyśle filmowym, a następnie zostać prawdziwą gwiazdą…

Historia Evelyn ma charakter wywiadu. Podstarzała ikona Hollywood po latach milczenia i życia z dala od blasku fleszy postanawia podzielić się szczerą historią swego niezwykłego, a zarazem tragicznego życia, na swoją biografkę swoistego rodzaju  spowiedniczkę wybiera dziennikarkę Monique Grant. Bohaterka snuje pełną wzlotów i upadków historię swojej kariery oraz kulis przemysłu filmowego w latach 1950-1980, mówi o zakłamaniu, obłudzie i wzajemnym wykorzystywaniu siebie. Kobieta opowiada o swoich skandalicznych związkach i jednej prawdziwej miłości swego życia, którą musiała chronić i ukrywać przed brutalnym światem.

Pisarka obdarzyła bohaterkę swej powieści pasjonującą i burzliwą biografią. Evelyn Hugo jest postacią, która wzbudziła we mnie niezwykle silne emocje. Bardzo spodobała mi się siła tej bohaterki, jej samoświadomość i determinacja w dążeniu do wyznaczonego celu, podziwiałam jej inteligencję i spryt, a także głęboko jej współczułam, kiedy los co raz rzucał jej kłody pod nogi. Pisarka stworzyła tak sugestywną, pełnokrwistą postać, że aż trudno uwierzyć, że Evelyn jest tylko wytworem jej wyobraźni.(postać Evelyn Hugo zdecydowanie dołączy do grona moich ulubionych bohaterek literackich).

Tylor Jenkins Reid napisała wciągającą, niebywale wzruszającą powieść obyczajowo-romantyczną queer, w której obnażyła mechanizmy rządzące Hollywood, a także wykreowała jedną z piękniejszych historii miłosnych jakie czytałam.

2 komentarze:

  1. Jaka zachwycająca recenzja. Mam tę książkę i chyba muszę w takim razie ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Tobie również się spodoba. Mnie ta historia pochłonęła.

      Usuń