niedziela, 15 października 2023

"Piękny i martwy" Anna Langner (powieść 18+)

Wydawnictwo: Niegrzeczne książki (imprint Wydawnictwo Kobiece)
Liczna stron: 416
Rok wydania: 2023
 
Gatunek: romans paranormalny dla dorosłych

Motywy: współlokatorzy, stary dom z tajemnicą, bohaterowie introwertycy, Halloween, erotyka
 

 

„Piękny i martwy” Anny Langner to pikantny romans paranormalny utrzymany w halloweenowym klimacie. To zabawna i niewymagająca lektura, która dostarczyła mi przyjemnej rozrywki.

Najnowsza powieść  Anny Langer to historia o dość nieskomplikowanej, ale niezwykle ujmującej fabule, która pod kilkoma względami przypominała mi wydaną rok temu książkę pisarki „Spooky love” - dwójka bohaterów zamieszkuje w starym domu z mroczną historią, w którym zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Choć rdzeń opowieści wydaje się być mocno oparty na zeszłorocznym tytule, to „Piękny i martwy” jest o wiele bardziej klimatyczną opowieścią, w której znalazłam to, czego w „Spooky love” mi brakowało – fantastyczne istoty i magiczne wątki fajnie budujące jesienno-halloweenową atmosferę oraz wywołujące momentami dreszczyk strachu.

Historia koncentruje się na dwójce przypadkowych współlokatorów wynajmujących stary dom na przedmieściach Poznania.

Jagoda - strachliwa introwertyczka – właśnie sprzedała mieszkanie po babci, by rozkręcić z najlepszą przyjaciółką – przebojową i mocno zwariowaną miłośniczką mroku, Halloween i gorących romansów o wampirach Różą – sklep internetowy z ręcznie dzierganymi swetrami oraz świecami.

Martin Krevky to przystojny i niesamowicie tajemniczy Amerykanin o polskich korzeniach, który niedawno postanowił przeprowadzić się do kraju, z którego pochodzili jego przodkowie.

Współlokatorzy dość szybko nawiązują nić porozumienia, która przekształca się w sympatię, a następnie w gorący romans. Czy jednak związek bohaterów przetrwa, kiedy na jaw wyjdzie mroczna tajemnica Martina?

„Piękny i martwy” to ciepła i zabawna opowieść z lekką nutką pikanterii oraz grozy. Historia wykreowana przez Annę Langner spodobała mi się głównie ze względu na kreację bohaterów. Z przyjemnością śledziłam rozwój relacji Jagody i Martina. Podobało mi się jak pisarka stopniowo odkrywała przede mną naturę głównej postaci męskiej oraz kierujące bohaterem motywy.

Wątek romantyczny był słodko-ostry i bardzo przyjemny w odbiorze, ale największym atutem tej powieści jest według mnie obecny w niej humor. W książce aż roi się od zabawnych scen i dialogów, w większości  z nich główną rolę gra Róża – mocno ekscentryczna przyjaciółka Jagody, która skradła moje serce, a jej pojawianie się na kartach powieści doprowadzało mnie zwykle do niekontrolowanych wybuchów śmiechu.

Jeśli szukacie klimatycznego, jesiennego romansu paranormalnego nawiązującego do halloweenowego klimatu, to myślę, że koniecznie powinniście zwrócić uwagę na „Pięknego i martwego” Anny Langner.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz